چه خبرا؟ خونواده چطورن؟ کار چه جوری پیش میره؟ مشکلی، نگرانی ای چیزی هست بخوای به من بگی؟ چند تا کار بود که میخواستم حواست بهشون باشه…

خونواده

گفتگوی بالا و این سوال و جوابای احتمالی روی هم چند دقیقه بیشتر وقتنمی گیرن. اما بیشتر مدیرها سخت شونه همین احوال پرسیای کوتاه رو در برنامه روزانه شون بگنجانند. مشکل اینجاست که حذف کردن این گپ وگفتای ناقابل راه رو واسه مشکلات زیادی در کارایی افراد باز می کنه. مشکلاتی که جلوی رسیدن همه به اهدافشان رو می گیرن؛ هم کارمندتان، هم شرکت، و هم شمای رئیس.

مدیران می تونن تنها با حرف زدن، کارکرد کارمندان شون رو بهتر کنن. ببینین چه جوری:

 

فرایند مدیریت کارکرد رو به شکل همیشگی انجام بدین

قبل از هر چیزی بگم، در مورد اون بازخوردهایی که یک بار آخر سال به کارمندان تون میدید حرف نمی زنم. می خوام در مورد چیزایی که در ۳۶۵ روز بین اون بازخوردها باید اتفاق بیفته حرف بزنم.

آزمایش هرساله ی کارکرد کارکنان جایگاه خودشو داره، اما تنها به عنوان تشریفات، چیزایی که در اون گفته می شه نباید واسه شنونده، جدید و غیر منتظره باشه.

طبق نظرسنجی ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شده، ۷۱ درصد کارمندان ترجیح میدن همون زمان که کاری رو انجام دادن، همون جا هم نظر رئیس شون رو در موردش بدونن. این یعنی لازمه درست همون موقع که اتفاق بد (یا خوبی) میفته، درجا مسئله رو با کارمندتان در بین بذارین.

نه تنها بازخورد منظم چیزیه که کارمندان تون می خوان، بلکه چیزیه که واسه شمام فواید زیادی داره. وقتی به طور همیشگی بازخورد میدید، باعث میشید کارمندان تون فقط بر رسیدن به اهداف تمرکز نکنن؛ بلکه رسیدن به رفتارهای مطلوب در محیط کار هم براشون مهم باشه. رفتارهایی که به افراد یاد میدن «چه جوری» به اهداف شون برسن.

مسئله رو شخصی کنین!

همین که یک کارمند جدید از در وارد می شه، باید دید خوبی در مورد انتظاراتی که از اون میره پیدا کنه. توضیحات شفاف در مورد شغلی که براش خواسته دادن همین نتیجه رو می ده. ولی حواس تون باشه خیلی روغن داغش رو زیاد نکنین! (زیاد هم کامل توضیح نکنین!)

وقتی کارمند جدیدی استخدام می کنین، بد نیس بفهمین که اون دوست داره مدیرش چه جوری مدیری باشه. هیچ دو کارمندی مثل هم نیستن؛ بعضیا اگه فرصتی به دست بیارن، اونقدر حرف میزنن تا سرتون رو می بَرند، گروهی هم هستن که ترجیح میدن بطور پراکنده و هروقت لازم بود گفتگویی با شما داشته باشن.

هیچ وقت فراموش نکنین که آدما از شغلا بی خیال نمیشن، از مدیرها انصراف میدن. هرچه زودتر کشف کنین که چه جوری می تونین مدیر موثری واسه هرکدام از اونا باشین، بهتره. اینطوری کارمندانتان هم علاقه شون رو به کار از دست نمی دن، هم انرژی اش رو دارن تا کارا رو درست بکننن و هم حاضر هستن بیشتر از حداقل ها واسه کارشون مایه بذارن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   چه جوری با لجبازی کودک برخورد کنیم؟ 

هدف مشخص کنین، بعد عوض اش کنین

هر کارمندی که صبح وارد شرکت می شه، احتیاج داره هدفی واسه روزش داشته باشه. همینه که مشخص کردن اهداف در همون اول سال مهم می شن.

اما حواس تون باشه هدفایی که مشخص کردین رو از یاد نبرین! این روندِ هدف گذاشتن و بعد بی خیالش شدن دیگر اون نتیجه خوب رو نمی ده. اول کار، کارمندان خیلی راحت واسه رسیدن به هدف هاشون جوگیر می شن. اما بدون تقویت شدن، این ذوق و شوقا زیاد دوامی ندارن.

با بررسی دوباره ی اهداف و تجدید نظر در اون هاست که کارکرد کارمندان تون بهبود پیدا می کنه. این کار باعث می شه اهداف تون واقع گرا باشن و از اهداف کلی شرکت دور نیافتند. هرچه که باشه، موفقیت مثل صفحه یک دارته که همیشه در حال حرکته. باید بتونین سریع جهت تیرتون رو تنظیم کنین، وگرنه به هدف نمی زنید.

از تکنولوژی به نفع خودتون استفاده کنین

الان به لطف نرم افزارهای مدیریتِ عملکردهای فردی، هم کارمندان و هم مدیران وسایل لازم واسه مشخص کردن اهداف، دنبال کردن اونا و مدیریت شون رو در اختیار دارن.

واسه مدیران، فایده این نرم افزارها این جاست که می تونن همه اتفاقاتی که در طول سال نشون گر روند کارکرد کارمندان بوده رو در یک جا ذخیره کنن. به کمک اینا، دیگر لازم نیس اون همه دنبال جزئیات چتای تون با کارمندان بگردید یا واسه به یادآوردن گفتگوهای توی راهرو به مغزتون فشار بیارین. نتیجه چیه؟ ارزیابیای دقیق تر، برنامه ریزی موثرتر واسه بهبود عملکردها و صد البته پیشرفت کارمندان.

برنامه-ریزی

کارمندان هم می تونن به کمک این نرم افزارها اهدافی که در اول سال یا حتی در طول سال واسه خودشون تعیین می کنن رو دنبال کنن. ببینن در راه رسیدن بهش هدفا قرار دارن؟ اهداف شون هنوز با اهداف کلی شرکت در یک راستاست؟ وظایف کاری شون تغییر کرده و پس لازمه در اهداف شون تجدید نظر شه؟

وقتی مرتبا بحث کارکرد کارمندان رو پیش می کشین، دارین نشون میدید که واسه افراد تیم تون و واسه رشد اونا ارزش قائلید، و واسه پیشرفت اونا انرژی می ذارین. یادتون باشه، این شمایید که تعیین می کنین کارمندانی عادی داشته باشین، یا کارمندانی عالی.

منبع : insperity

جلسات کاری رو تبدیل به وسیله موفقیت خود کنین


۳

دسته‌ها: آموزشی